Шукати в цьому блозі

обрізка спрайту по масці Gideros Lua

local maska = Bitmap.new(Texture.new("img/ticket.png"))
local sprite = Bitmap.new(Texture.new("img/flag.png"))
 
stage:addChild(maska)
stage:addChild(sprite) 
sprite:setPosition(0,80)
--ticket:setVisible(false)
-- 1) Clear stencil and set it to '1' for every pixel drawn on 'ticket'
maska:setStencilOperation{
 --stencilClear = true, 
 --stenciMask = 1, 
 stencilWriteMask = 1, 
 stencilRef = 1,
 stencilFunc = Sprite.STENCIL_ALWAYS, 
 depthPass = Sprite.STENCIL_REPLACE
}
--2) Only draw fx1/fx2 if stencil isn't 0
sprite:setStencilOperation{
 stencilClear = false, 
 stencilMask = 1, 
 stencilRef = 0,
 stencilFunc = Sprite.STENCIL_NOTEQUAL
}

Немає коментарів:

Дописати коментар